Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-515, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu a dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106.
Zákon č. 106/1999 Sb. O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM
Ze zákona:
Zveřejňování informací
Každý povinný subjekt musí pro informování veřejnosti ve svém sídle a svých úřadovnách zveřejnit na místě, které je všeobecně přístupné, jakož i umožnit pořízení jejich kopie, tyto informace:
a) důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost,
b) popis své organizační struktury, místo a způsob, jak získat příslušné informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí,
c) místo, lhůtu a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a název příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat,
d) postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat,
e) přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí,
f) sazebník úhrad za poskytování informací,
g) výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací. Povinné subjekty jsou povinny zveřejňovat informace uvedené v odstavci 1 též způsobem umožňujícím dálkový přístup (Internet).
Tato povinnost se nevztahuje na povinné subjekty, které jsou pouze fyzickými osobami.
Obec Řídeč
Právním základem současného postavení Obce Řídeč je Ústava ČR a zákon č. 128/2000 Sb., o obcích. Obec Řídeč byla zřízena zákonem jako veřejnoprávní korporace. Obec Řídeč je územním samosprávným společenstvím občanů, které má postavení právnické osoby - v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákonem a jinými právními předpisy, vydanými na základě zákona. Obec Řídeč má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zákonem. Obec Řídeč vykonává ve svém území i státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Obecní úřad Řídeč má ve svém čele starostu, zastupuje ho místostarosta. Pracovníci a pracovnice OÚ jsou podřízeni starostovi a místostarostovi. Obecní úřad není rozdělen na odbory. Na obecním úřadě jsou základní pracoviště. Pracovnice OÚ zajišťují i další povinnosti v samostatné působnosti a přenesené státní správě, jako je například Czech POINT, datové schránky, pokladna, archivnictví, statistické výkaznictví, hospodaření s majetkem, evidence, inventury, vnitřní kontrola a další předepsané agendy. Základní styk s veřejností zajišťuje pracoviště podatelny v OÚ
oficiální
Obec Řídeč
Řídeč č.p. 276
785 01 Šternberk
oficiální
Obec Řídeč
Řídeč č.p. 276
785 01 Šternberk
Pondělí 09.00 - 11.00 a 14.00 - 17.00 hodin
oficiální: https://www.ridec.cz
oficiální
Obec Řídeč
Řídeč č.p. 276
785 01 Šternberk
podatelna obec@ridec.cz
jusa8mq
Číslo účtu: 1801687329, kód banky: 0800
60799692
CZ60799692
Úřední deska
Směrnice č. 2-2018 Organizační řád ObÚ Řídeč.pdf
Pravidla pro vyřizování petic a stížností.pdf
Poskytování informací týkajících se samostatné i přenesené působnosti Obce Řídeč se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. Žádost o poskytnutí informace se podávají na podatelnu OÚ. Jsou vyřizovány buď odpovědnou pracovnicí či pracovníkem OÚ, nebo radou obce.
a) osobně - na podatelně či u příslušného pracovníka obecního úřadu
b) elektronicky se zaručeným podpisem – prostřednictvím E-Podatelny nebo datové schránky obce
Sazebník úhrad podle 106-1999 Sb. 2023-2026.pdf
V tuto chvíli obec žádné výhradní licence neposkytuje.
Zveřejnění žádosti č. 1-2022 dle 106-1999 Sb. f. LitFin z 6.1.2022.pdf
Zveřejnění žádosti č. 2-2022 dle z.č. 106-1999 S. PPS z 31.1.2022.pdf
PPS advokáti s.r.o._žádost dle zákona 106-1999 Sb.(Řídeč) 220128.pdf
Poskytnutí informace PPS dle z.č. 106-1999 Sb..pdf
Obec Řídeč - Rozhodnutí o odmítnutí části informací PPS.pdf
106 - Smlouva Bohuňovice - Řídeč.pdf
106 - Smlouva StavRE - Obec Řídeč.pdf
Zveřejnění žádosti č. 3-2022 dle z.č. 106-1999Sb..pdf - Dr. Timová
Timová- Zadost o informace 106-1999 Ohledne nezakonneho zneuzivani statni moci ze dne 5.5.2022.pdf
Obec Řídeč - odpověď dle z.č. 106-1999 na žádot ze dne 5.5.2022.pdf
Zveřejnění žádosti č. 4-2022 dle z.č. 106-1999Sb..pdf - Dr. Timová
Dr. Timová 106-1999 Zadost o informace ohledne legalniho zpusobu boje z 9.5.2022.pdf
Obec Řídeč - odpověď dle z.č.106-1999 na žádost ze dne 9.5.2022.pdf
Správce osobních údajů: OBEC ŘÍDEČ, IČ:60799692, Řídeč 276, 785 01 Šternberk
Pověřenec pro ochranu osobních údajů: David Berka
Kontaktní údaje na pověřence: e-mail mr-sternbersko@seznam.cz, tel: 725 514 744
Pondělí 9:00 - 11:00 14:00 - 17:00 hodin